vineri, 2 septembrie 2011

Maamoul


            Maamoul sant prajiturile  arabesti de sarbatoare si pentru ca Ramadanul s-a sfarsit si lumea musulmana sarbatoreste va invit la o prajiturica si un pahar de ceai cu marmaria (salvie).

            Ingrediente:
  • 200 gr unt
  • 100 gr zahar
  • 2 galbenusuri
  • 550 gr faina
  • un praf de copt
  • 2 linguri suc de lamaie
  • 3 linguri de smantana
  • crema de curmale+scortisoara+coaja de portocala rasa
             Mod de preparare:
      Facem un aluat din ingredientele de mai sus pe care il infasuram in folie de plastic si-l dam la frigider pentru o ora.Din acest aluat formam bilute facem o adancitura in mijloc punem cate un vf de crema(marmelada mai exact)de curmale si cate jumatate miez de nuca asta este obtional,inchidem biluta o punem in forma pentru prajitura dupa care o data scoasa merge direct in tava.Se dau la cuptor cam 15-20 minute la temperatura de 180 grade.Se lasa la racorit se ning cu zahar pudra si se servesc la ceai sau cafea.Acum reteta nu este una originala ci ceva adaptat gustului nostru,in reteta originala se mai pune si faina de gris sau un gris foarte fin si un anume condiment mahleb(care personal nu imi place) in crema de curmale.Aceste prajituri sant mult mai bune dupa o zi.
      Celor din lumea musulmana le urez Aid Mubarak!!!




17 comentarii:

  1. Minunate...cred ca sunt o senzatie! Puuuup Mona draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuza-mi ignoranta,dar din salvie iese ceaiul ala aromat si foarte parfumat,marmaria....acum vreo 20 de ani beam la Iasi un ceai care se numea asa...verisoara mea era(e)casatorita cu un iordanian si ne servea cu ceai....pe care nu l-am mai baut de atunci....Recapitulez,din salvie iese ceaiul ala????
    Te rog sa-mi raspunzi,caci sant foarte curioasa...
    Iti doresc o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe prajiturile! Ador dulciurile arabesti. Maamoul n-am mancat, in schimb am mancat makroud si tare as vrea reteta.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Rux bine ai venit!!!pupicei si tie si multumesc de apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  5. Petronela bun venit din nou,ceaiul care il vezi este din ceai negru iar marmaria -salvie la noi-este folosita pentru aroma ,numai din marmaria sa faci ceai este cam amar ;desi simplu ,asa amar este folosit ca ceai medicinal ,sper ca ti-am fost de folos ,pupicei un sfarsit de saptamana linistit iti doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina banuiesc ca ai mancat makroud in Tunisia,Alger acolo e locul lor de bastina :) si sant foarte apropiate de maamoul ele sant facute din faina de gris sau gris foarte fin ,uite o reteta foarte buna http://www.theworldwidegourmet.com/recipes/tunisia-makroud/

    RăspundețiȘtergere
  7. Teo draga crema este defapt un fel de marmelada este destul de consistenta si al naibii de buna;) si de intins pe o felie de paine prajita cu putin unt ,pupicei weekend linistit!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc pentru raspuns.Deci voi face ceai normal iar cand e fiert adaug salvia....sper ca am inteles bine!!!!
    Te pup si o saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Petronela bine te-am gasit !!baza pentru un ceai arabesc este ceaiul negru,deci faci ceai negru si il aromatizezi cu salvie,se pune apa cu putin ceai negru sau un plic daca folosesti Lipton,adaugi zaharul,lasi sa dea cateva clocote si adaugi salvia lasam cam 10-15 minute acoperit nu mai e necesar sa fiarba...tatam hop ai obtinut ceiutul ala bun si aromat pe care l-ai baut de mult....

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc din nou taaaare mult,in seara asta imi fac pofta...si-i numai vina ta ....ca l-ai postat zilele trecute....
    Pupici multi,multi,multi si o seara frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sper sa ai un moment linistit sa poti savura acest ceiut aromat!!pupicei si ma bucur ca am fost utila ;)daca nu sant prea bagacioasa pe verisoara ta o cheama Dana iar pe sot Atala?!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cam de o saptamana l-am facut,de fapt am facut de 2 ori si ....a iesit gustul minunat pe care mi l-aminteam.Multumesc din nou!!!!Pe vara mea o cheama Mihaela iar pe el Khalid,si noi santem amandoua din Iasi.Tu de unde esti?
    De fapt ea e plecata din 1989 iar eu din 2002...dar ramanem iesence,nu-i asa?
    Te pup si o dumineca placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma bucur ca ti-a placut si ca am fost de folos;eu sant din Tg Neamt dar la fel plecata de doar 12 ani in Israel ;nu cred sa-i cunosc pe ai tai cat despre origini nimeni si nimic nu ni le schimba!!o saptamana frumoasa iti doresc,pup.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cat de minunate..ce bune or fi la gust..bravo!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup fata frumoasa,sant deliciase si poti inlocui umplutura dupa plac!!!

      Ștergere
  15. Imi doresc atat de mult sa fac si eu :)
    Oare gasesc pe undeva forma???
    Arata splendid
    Felicitari

    RăspundețiȘtergere