sâmbătă, 14 mai 2011

Prajitura alba sau Alba ca zapada

     Reteta o am de pe http://carmen-retete.blogspot.com/2009/11/prajitura-alba-white-cake.html

                Ingrediente:

  
  • Foi:
  • 250 gr faina
  • 80gr unt
  • 2 linguri zahar praf
  • 1 ou
  • 1 lingurita rasa amoniac dizolvata in 4 linguri lapte
  • CREMA:
  • 400ml lapte
  • 250 gr unt
  • 2 linguri cu faina eu am pus si una de amidon
  • 250 gr zahar praf merge si mai putin e foarte dulce asa
  • un plic zahar vanilat

                Mod de preparare:

Foile :
         Se amesteca ingredientele. Se obtine un aluat usor de intins din care eu am facut 3 foi pe spatele tavii de aragaz . Cuptorul la 180 grade, cam 5-8 minute. Se scot pe prosop sau gratar .
Crema:
         Incalzim lapele pe aragaz numai 300 ml, celelalte 100 ml le amestecam cu faina si amidonul. Aceasta compozitie se toarna apoi peste laptele din oala cand incepe sa fiarba si cu un tel se amesteca continuu pina se ingroasa ca o budinca. Dam de pe foc si invirtim in ea din cind in cind pina se raceste complet. Untul se bate spuma cu zaharul si zaharul vanilat. Untul trebuie sa fie la temperatura camerei sau il incalziti 25 secunde in cuptorul cu microunde. Cand budinca s-a racit complet adaugam lingura cu lingura in spuma de unt.
Umplem foile avind grija ca ultimul strat, cel de deasupra, sa fie crema. Se da la frigider pina se intareste bine si apoi o taiem in jumatate si o punem una peste cealalta, astfel incit vom avea 6 straturi nu 3. Daca rezistati  tentatiei dupa trei zile va fi perfecta.





Pofta buna!!!!!!!!

2 comentarii: