duminică, 15 mai 2011

Aluat dospit Bertinet cu scortisoara


           

                Ingrediente:

  • 600 gr faina
  • 200 gr zahar
  • 25 gr drojdie
  • 4 oua intregi
  • 100 gr unt
  • 300 ml lapte caldut
  • coaja de lamaie ,coaja de portocala
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • pt uns:50 gr unt ,2 linguri scortisoara,100 gr zahar
               Glazura:
  • un albus
  • 100 gr zahar pudra
  • citeva picaturi lamaie
  • jumatate de lingurita pudra de cacao dulce


                Mod de preparare:

       Se bat ouale cu zaharul si zaharul vanilat pina obtinem o crema deschisa la culoare si pufoasa.Drojdia se amesteca cu citeva linguri lapte cald si o lingura de zahar +o lingura doua de faina ,apoi o punem intr-un loc cald pina incepe sa creasca (face gaurele la suprafata).Turnam drojdia crescuta ,ouale crema si lapte caldut cite putin pina obtinem un aluat lipicios pe care il vom aduna si deslipi cu untul topit.Se lasa la crescut cam 2 ore intr-un loc caldut ,eu deschid cuptorul la 50 grade il las jumatate de ora ,apoi inchid ; pun aluatul acoperit cu folie de plastic si-l las la crescut inauntru cu usa inchisa.Cand aluatul este crescut intindem foaie dreptunghiulara, ungem cu unt ,presaram scortisoara apoi zaharul si rulam foaia ca pentru rulada .Eu am pus ruloul in forma de guluf.Tava trebuie unsa bine cu unt.Punem apoi tava in usa aragazului deschis pana isi dubleaza volumul ,ca la cozonac.Asta inseamna cam 20-30 minute,apoi dam la cuptor la 180 grade 25 minute pentru siguranta faceti testul cu scobitoarea.Pe la mijlocul timpului de copt defapt cind incepe a se rumeni se pun deasupra citeva linguri de lapte cald cu zahar amestecat si dam din nou in cuptor .Intre timp facem o glazura dintr-un albus de ou +100 gr zahar pudra astfel : batem spuma albusul adaugam zaharul si mixam pina devine compact puteti adauga citeva picaturi suc de lamaie pt a straluci ,eu jumatate am lasat-o alba iar jumatate am adaugat o lingurita de pudra de cacao dulce.Aceasta glazura se toarna pe prajitura fierbinte.




             Reteta de aluat am luat-o de pe anditudor.blogspot.com aluat Bertinet ,caruia ii multumesc este fantastic de pufos, intrece orice cozonac ...incercati ...:))
'

3 comentarii: