miercuri, 16 noiembrie 2011

Caramel home made


               M-am gandit ca poate vreti sa stiti cum se face caramelul in bucataria proprie si nu de cumparat ...


  • 400 gr zahar
  • 50 ml apa
  • 250 gr smantana pentru frisca 
  • 80 gr unt

               Punem zaharul intr-o tigaie de teflon la foc mediu .Cu un penson de bucatarie punem apa pe marginea tigaii va ajuta zaharul sa se topeasca fara sa se cristalizeze ,se amesteca pana prinde culoarea chihlimbarului.Acum este timpul sa punem smantana si sa invartim cu mare bagare de seama sa nu va ardeti la deste :),folositi o lingura de lemn de preferinta.La sfarsit adica atunci cand nu mai sant cocoloase ,iar de mai raman,nu-i bai se poate strecura,punem untul taiat in cubulete asteptam pana se topeste si lasam la racit  dupa care se pune in borcan .Sta la frigider destul de multa vreme,verificat cel putin o luna la mine.Il puteti folosi la prajituri,la bomboane de ciocolata .....






6 comentarii:

  1. Ce-mi place ce-ai facut!!! Dar spune-mi cum ai reusit sa ascunzi bolcanul o luna in frigider?:)) n-ar trebui sa lipseasca din casa fiecaruia.puszi

    RăspundețiȘtergere
  2. Hm, ce bunatate! Am sa fac si eu in mod sigur.

    RăspundețiȘtergere
  3. Miti :))) am uitat de el!!s-a ascus printre borcanele cu dulceata,pup o zi faina!!!

    RăspundețiȘtergere