joi, 29 martie 2012

Supa cu verdeturi linte si orez



               Ei bine m-am gandit ca ar fi bine sa incep o incursiune ceva mai serioasa in bucataria araba ,ca tot mi-e la indemana :)) acum nu voi atribui retetele unor locuri anume deoarece nu sant foarte sigura de provenienta lor .Reteta de astazi este o reteta ,se zice ,cu specific libanez (asa mi-a soptit o prietena) eu am sa o incadrez totusi la retete cu specific arab...daca cineva stie ceva este binevenit cu propuneri....

               Avem nevoie de :
  • jumatate kg carne tocata de care doriti eu am pus de pui
  • o lingura coaja rasa de lamaie
  • 2 linguri marar tocat
  • sare si piper
  • 2 linguri ulei de masline
  • o ceapa tocata
  • un catel de usturoi tocat
  • 100 gr linte galbena inmuiata
  • 100 gr orez  inmuiat(reteta specifica orez egiptean)
  • 2 cani supa de pasare eu am pus mai mult cam 4 cani
  • o lingura menta tocata
  • o lingura patrunjel tocat
  • o lingura coriandru tocat
  • o lingura spanac tocat
  • o lingurita sofran (eu nu am avut am inlocuit cu turmeric)
  • o cana iaurt
  • 2 linguri faina
  • o lingura suc de lamaie
  • pentru servit felii de lamaie si ardei iute

               Carnea tocata se amesteca cu sare piper ,marar tocat si coaja rasa de lamaie se lasa la odihnit 10 minute dupa care se formeaza bilute care se coc pe hartie de copt la cuptor pana devin aurii.Intr-o oala punem 2 linguri de ulei la sfarait :)) adaugam ceapa si usturoiul si lasam pana devin stravezii punem si orezul care a stat la inmuiat in apa fierbine si apoi clatit cu apa rece(nu folositi orez precum basmati as propune yasmin)la fel si lintea galbena.Se adauga treptat din supa de pasare(eu am facut-o din tacamuri de pasare si legume )Iaurtul se amesteca cu sofranul inmuiat in 2 linguri apa calda sau turmeric cum am pus eu si putin suc de lamaie se amesteca bine ,desfacem cele doua linguri de faina (eu zic ca mergea si una singura)in putina apa rece si amestecam cu iaurtul.Cand lintea si orezul sant fierte se adauga iaurtul si verdeturile tocate se mai da un clocot de un minut si gata de servit.Acum la servit se dauga bilutele din carne si suc de lamaie iar cui ii place desigur si ardei iute verde.










2 comentarii: